Aplikasi Otak Kanan Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Matematik Di Institusi Pengajian Tinggi Malaysia
DOI:
https://doi.org/10.11113/jt.v29.1094Abstract
Penggunaan otak kiri telah selalu sangat diperbincangkan oleh berbagai lapisan masyarakat. Artikel ini bertujuan mengubah paradigma ini dan akan membincangkan peranan dan fungsi otak kanan dengan lebih terperinci. Ini boleh memberikan suatu hasil pembelajaran yang sangat bernilai dan berkesan. Penglibatan otak kanan dan otak kiri secara aktif dan kerap akan membawa kita kepada bentuk pengajaran dan pembelajaran matematik yang lebih efektif dengan membenarkan memori itu kekal lebih lama. Maklumat yang telah diperolehi iaitu input learning akan lebih mudah diolah melalui penggunaan peta minda iaitu suatu bentuk penting output learning.Downloads
Published
1998-05-15
Issue
Section
Science and Engineering
License
Copyright of articles that appear in Jurnal Teknologi belongs exclusively to Penerbit Universiti Teknologi Malaysia (Penerbit UTM Press). This copyright covers the rights to reproduce the article, including reprints, electronic reproductions, or any other reproductions of similar nature.
How to Cite
Aplikasi Otak Kanan Dalam Pengajaran Dan Pembelajaran Matematik Di Institusi Pengajian Tinggi Malaysia. (1998). Jurnal Teknologi (Sciences & Engineering), 29(1), 43-57. https://doi.org/10.11113/jt.v29.1094